اصلاح قانون نظام صنفی ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
اصلاح قانون نظام صنفی ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 20:6

نماینده اتاق اصناف شهرستان رشت در استان گیلان در گفت‌و‌گو با اصناف ایران گفت: اصلاح قانون نظام صنفی ضروری است و باید در اولویت برنامه‌های هیأت رئیسه اتاق قرار گیرد.

مهدی مایه در گفت‌وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: در بعضی از بخش‌ها بخصوص اصلاح قانون نظام صنفی با مشكل روبرو هستیم كه لازم است رفع شود، یكی از ایرادات اصلی قانون نظام صنفی فرصت دو دوره ای است که نمایندگان تنها می توانند در دو دوره 4 ساله حضور داشته باشند که این امر منطقی نیست.

وی ادامه داد: اتاق اصناف ایران باید وارد بخش‌های كلان اقتصادی شود، چرا كه ما می‌توانیم علاوه بر حضور در عرصه تنها در تولید و صادرات در بخش‌های كوچك در بخش‌های كلان نیز ورود داشته باشیم .

مایه تصریح کرد: تكثر واحدهای صنفی باعث رکود در بازار شده است و باید حدود صنفی اجرا گردد. یك واحد صنفی برای راه اندازی مغازه خود میلیون‌ها تومان هزینه می‌كند، و در شرایطی كه یك مغازه دیگر مشابه او در همان نزدیكی باز ‌شود، این باعث می‌شود كه امنیت اقتصادی آن شغل پایین بیاید.

وی افزود: اصناف ظرفیت‌های زیادی دارند كه می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات سازمان تامین اجتماعی یا معافیت های لحاظ شده در قانون كار بتوانند 3 یا 4 تا كارگر را بدون تحمیل هیچ هزینه ای به دولت، جذب كنند.

مایه با بیان اینکه بودجه بازرسی ونظارت در اتاق های اصناف شهرستان ها کم است، افزود: واحد بازرسی و نظارت با کمبود بودجه مواجه است و در پرداخت حقوق بازرسان با مشکلات عدیده روبه هستیم .

وی تاکید کرد: واحد بازرسی و نظارت در اتاق‌ها باید ردیف بودجه داشته باشند و در بازنگری قانون نظام صنفی است كه یك سوم از درآمد تعزیرات به اتاق اصناف اختصاص داده شود، اما با وجود تصویب آن این مصوبه بصورت دقیق اجرایی نشده است.

مایه تصریح کرد: تشکیل كمیسیون‌های تخصصی فعال لازمه فعالیت‌ تشکل‌های اصناف در سراسر کشور است که باید جلسات آن با حضور افراد متخصص و کارشناس برگزار شود.

وی در ادامه گفت: اصناف باید از مصرف سرانه كالاهای مورد نیاز مردم آمار دقیق داشته باشند كه در بخش‌های مختلف‌، سرانه مصرف جامعه چه میزان است. در این چند ساله با تشكیل اتاق اصناف مردم بیشتر با این اتاق آشنا شدند و فعالیت آنها را دیدند و می‌دانند كه در صورتی كه بازار با كمبود كالا مواجه شود، مقصر اصناف نیستند.

مایه تصریح کرد: اصناف باید آمارگیری دقیقی از مصرف مردم داشته باشند . تا در زمان نقصان كالا به کنترل بازار کمک کنند. اگر می‌خواهیم در ساماندهی بازار نقش داشته باشیم، باید تلاش كنیم حضوری مطلع و مستند و متکی به با آمار دقیق داشته باشیم و سعی كنیم اطلاعات مان همیشه به روز باشد




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،